5. Veliki Učitelj

5. lekcijaSubota, 3. kolovoza 2019.
Veliki Učitelj

„I bijahu zaneseni njegovim naukom, jer ih je učio kao onaj koji ima vlast, a ne kao knjižnici.“ – Marko 1:22

„(Isus) je bio učitelj, takav pedagog i odgajatelj kakvog svijet nikad ranije nije ni čuo ni vidio. On je govorio kao onaj koji ima autoritet, a ipak u svima budi povjerenje.“ – Selected Messages 3, 138.

Predlažemo da pročitate: Odgoj, str. 65-74.
Nedjelja 28. srpnja
1. ISUSOV RANI ŽIVOT

a. Kako Biblija opisuje Isusov rani život? Luka 2:40,52.

„On koji je došao s Neba da postane nama Uzorom i Učiteljem, proveo je trideset godina kao član obiteljskog domaćinstva u Nazaretu. Biblijski su zapisi o tim Njegovim godinama vrlo kratki. Nije bilo moćnih čuda koja bi privukla ljudsko mnoštvo. Tada nije bilo mnoštva koje bi išlo za Njim ili se okupljalo da čuje Njegove riječi. Pa ipak, On je tijekom svih tih godina ispunjavao svoju božansku zadaću. Živio je kao jedan od nas, sudjelovao u životu doma, pokoravao se kućnim pravilima i redu, izvršavao svoje dužnosti, nosio terete.“– Zdravlje i sreća, str. 349.

b. Kako je Kristov skromni poziv drvodjelje primjer svakoj mladoj osobi? Matej 13:54-56.

„Isusov život u obitelji pruža savršeni primjer za djecu i mlade. Krist je pristao na siromaštvo, da bi nas u skromnim životnim okolnostima poučio kako blisko možemo hoditi s Bogom. On je živio da bi ugodio, dao čast i proslavio svog Oca u običnim životnim okolnostima. Njegov je rad otpočeo posvećivanjem skromnom pozivu obrtnika koji mukotrpno rade za svoj svakoLjetopisani kruh.“–Želja vjekova, str. 74.

Ponedjeljak 29. srpnja
2. ODGOJ ISUSA I IVANA KRSTITELJA

a. Na što se mislilo u pitanju koje je postavljeno u pogledu Isusovog obrazovanja? Ivan 7:15.

„Pitanje postavljeno za vrijeme Spasiteljeva rada: “Kako ovaj poznaje Pisma kad ih nije učio?”, ne upućuje na to da Isus nije znao čitati, već samo da nije primio rabinsko obrazovanje. (Ivan 7:15) Budući da je stekao znanje na način koji je dostupan i nama, Njegovo dobro poznavanje Pisma pokazuje koliko je marljivo posvetio svoje rane godine proučavanju Božje Riječi.“ – Želja vjekova, str. 70.

„Svoje obrazovanje On je stekao iz nebeskih izvora, iz korisnog rada, proučavanja svetih Pisama, iz prirode i iz životnih iskustava - Božjih udžbenika punih uputa za sve koji imaju voljne ruke, oko koje vidi i srce koje razumije.“ – Zdravlje i sreća, str. 400.

b. Zašto ni Isus ni Ivan Krstitelj nisu pohađali tadašnje škole? Matej 15:9.

„Naš Spasitelj nije nikome preporučivao da pohađa tadašnje rabinske škole, jer se tamo um kvario stalnim ponavljanjem onoga 'kažu' i 'rečeno je'. Zašto bismo onda trebali prihvatiti nestalne riječi ljudi kao uzvišeno saznanje, kad nam na raspolaganju stoji veća i prava mudrost?“ – 8. Svjedočanstvo, 310.

„Tko god nije učio u rabinskim školama, smatralo se da nije spreman biti vjerski učitelj, te su Isusa, kao i Ivana Krstitelja, proglasili neukim jer nije dobio takvo obrazovanje.“ – Želja vjekova, str. 453.

c. Kakav primjer je ostavio Ivan Krstitelj u svom propovijedanju i načinu života? Matej 3:1-4.

„(Ivanov) njegov izbor bio je da se odrekne životnih uživanja i raskoši i prihvati nemilosrdnu stegu pustinje. Ovdje je njegova okolina doprinosila navikama jednostavnosti i samoodricanja. Neometan bukom svijeta, ovdje je mogao proučavati pouke iz prirode, iz objava i Providnosti.“ – Želja vjekova, str. 101.

Utorak 30. srpnja
3. NAJVEĆI UČITELJ

a. Koji su bili rezultati Isusove velike propovjedi na Gori? Matej 7:28,29.

„Isus nije imao ničeg zajedničkog s raznolikim temama o kojima se raspravljalo među Hebrejima. Njegov je cilj bio iznositi istinu. Njegove su riječi bacale silnu svjetlost na učenja patrijarha i proroka, a sveti spisi izgledali su ljudima kao novo otkrivenje. Nikada ranije Njegovi slušatelji nisu sagledavali takvu dubinu značenja Božje Riječi.“ – Želja vjekova, str. 253.

„Krist se trudio ukloniti sve što je prikrivalo istinu. On je došao ukloniti veo koji je grijeh bacio preko lica prirode, iznijeti na svjetlo duhovnu slavu koju su sva stvorena djela morala odražavati.“– Kristove priče, 18.

b. Kakav utjecaj su Isusove metode poučavanja imale na učenike? Djela 4:13.

„Najveći od svih Učitelja koje je svijet ikada poznavao, tri i pol godine je podučavao učenike. Krist ih je u osobnom kontaktu i druženju osposobljavao za svoju službu. Dan za danom hodali su i razgovarali s Njim, slušali riječi koje je upućivao umornima i opterećenima i gledali očitovanje Njegove sile na bolesnima i nevoljnima. Katkad ih je podučavao dok su s Njim sjedili na padini brda; katkad im je pokraj jezera ili dok su hodali putom otkrivao tajne Božjeg kraljevstva. Kad god su srca bila otvorena da prime božansku vijest, iznosio je istine puta spasenja. Učenicima nije zapovijedao da učine ovo ili ono, već je rekao: “Pođite za mnom.” Poveo ih je na putovanja po selima i gradovima da bi mogli vidjeti kako podučava narod. Išli su s Njim od mjesta do mjesta. Dijelili su s Njim skromne obroke i kao On katkad bili gladni, a često i umorni. Bili su uz Njega na pretrpanim ulicama, kraj jezera, u pustoši. Vidjeli su Ga u svakoj životnoj prilici.“– Djela apostola, str. 18.

„Kad je poslao Dvanaestoricu, a malo poslije Sedamdesetoricu, da naviještaju kraljevstvo Božje, učio ih je da je njihova dužnost prenijeti drugima ono što je On objavio njima. Tijekom cijelog svojeg rada osposobljavao ih je za individualni rad, koji se trebao širiti kako se njihov broj bude povećavao, da bi u konačnici doprli do najudaljenijih krajeva Zemlje.“ – Djela apostola, str. 32.

Srijeda 31. srpnja
4. ISUSOVE METODE POUČAVANJA

a. Gdje je Isus često poučavao svoje slušatelje? Matej 5:1,2. Kako se On poslužio okruženjem i poznatim stvarima?

„Isus je tražio pristup svakom srcu. Služeći se raznolikim slikama, On je prikazivao istinu ne samo u njezinim različitim oblicima, već se obraćao i različitim slušateljima. Njihovu pozornost privlačio je slikama i usporedbama iz njihovog svakidašnjeg života. Preko svih tvorevina Božjih u svijetu prirode, On je upućivao svoje slušatelje na Božju premudrost, Njegovu beskrajnu milost i dobrotu. Kroz prirodu i životna iskustva poučavao je ljude o Bogu.“ – Kristove priče, str. 21.22.

„Isus je govorio narodu, pouke su Mu bile zanimljive, a pažnju svojih slušatelja zadržavao je čestim primjerima iz prirode.“ – Misli s Gore blaženstva, 38.

„Kad je obučavao Izraelce da postanu Njegovi posebni predstavnici, Gospod ih je smjestio na brežuljke i u doline. U svome svakoLjetopisanom životu i kroz vjersku službu neprestano su bili u dodiru s prirodom i Božjom riječju. Krist je tako poučavao svoje učenike kraj jezera, na obronku gore, u poljima i lugovima gdje su mogli gledati na stvari u prirodi kojima je zorno oslikavao svoja učenja. I dok su učili od Krista, stečeno su znanje i praktično koristili surađujući s Njim u Njegovom radu.“– Kristove priče, 23.

b. Kojim posebnim načinom poučavanja se Isus često koristio? Matej 13:34,35.

„U Kristovom načinu poučavanja uz pomoć usporedbi otkrivamo isto načelo kojim se rukovodio u cijelom svojem poslanju na Zemlji. Da bi nam pomogao upoznati se s Njegovim karakterom i životom, On je uzeo našu narav i boravio među nama. Božansko se objavilo u ljudskome; nevidljiva slava u vidljivom ljudskom obliku. Ljudi su o nepoznatome mogli učiti na temelju poznatoga; nebesko se objavljivalo preko zemaljskoga; Bog se objavio u liku čovjeka. Tako je bilo i u Isusovom načinu poučavanja; nepoznato je bilo oslikano poznatim; božanske istine zemaljskim pojavama s kojima su ljudi bili dobro upoznati.“ – Kristove priče, str. 23.

„Prirodne stvari bile su sredstvo preko kojega je govorio o duhovnome. Stvari iz prirode i iz životnog iskustva Njegovih slušatelja bile su povezane s istinama pisane Riječi.“ – Kristove priče, str. 17.

Četvrtak 1. kolovoza
5. ISUS SE KORISTI PISMOM

a. Kako je Isus odlučio prosvijetliti dva učenika na putu za Emaus? Luka 24:25-27.

„Počevši od Mojsija, pravog početka biblijske povijesti, Krist je iz cijelog Pisma izlagao ono što se odnosilo na Njega. Da im se odmah otkrio, njihova srca bila bi zadovoljna. U punini svoje radosti ni za čim više ne bi težili. Međutim, bilo je nužno da shvate sve ono što se odnosilo na Njega u slikama i svjedočanstvima Starog zavjeta. Na tome treba biti osnovana njihova vjera. Krist nije učinio nikakvo čudo da bi ih osvjedočio, jer je njegov prvi posao bio da objasni Pismo. Njegovu smrt smatrali su uništenjem svih svojih nada. Sad im je iz Proroka pokazao da je to upravo najjači dokaz za njihovu vjeru.“ – Želja vjekova, str. 796.

b. Kako je Isus stalno usmjeravao pažnju slušatelja na Sveto Pismo? Ivan 5:39; 17:17; Luka 16:31.

„Krist se kao učitelj istine ponašao potpuno suprotno rabinima svojeg vremena. Oni su se bavili predajama, ljudskim teorijama i nagađanjima. Često su ono što je čovjek učio ili napisao o Riječi stavljali umjesto same Riječi. Njihovo naučavanje nije imalo snage da oživi dušu. Tema Kristovog nauka i propovijedanja bila je Božja riječ. On je sumnjičavcima uvijek odgovarao: “Pisano je!” “Što kaže Pismo?“ – Kristove priče, str. 38.39.

Petak 2. kolovoza
PITANJA ZA OSOBNO RAZMIŠLJANJE:

1. Kako je najveći Učitelj svijeta proveo rane godine svog života na ovoj zemlji?

2. Bi li Isus i Ivan Krstitelj pohađali današnje škole? Objasni.

3. Kako se Isusovo učenje razlikovalo od popularnog učenja u Njegovo vrijeme?

4. Opiši neke od Isusovih metoda poučavanja i ilustriranja istine.

5. Zašto je bilo neophodno da Isus utvrdi vjeru učenika u Božju Riječ?

  • Hits: 1470