6.Temelj pravog odgoja

6. lekcija     Subota, 10. kolovoza 2019.
Temelj pravog odgoja

„Početak je mudrosti strah Gospodnji, a poznavanje Svetog je razboritost.“ Izreke 9:10.

„Božja Riječ stavlja najmoćnija sredstva obrazovanja i odgoja te najvrjednije izvore znanja na dohvat ruke čovjeku.“ – The Review and Herald, 25. rujna 1883.

Predlažemo da pročitate: Odgoj, str. 111-115.
Nedjelja 4. kolovoza
1. BOŽJA RIJEČ UPUĆENA TEBI

a. Kako Bog komunicira s ljudskim rodom? Amos 3:7; 2 Petrova 1:20,21.

„Odgojna sila Biblije je neupitna. Um u Božjoj Riječi nalazi predmet za najdublje misli, najuzvišenije težnje… Ona rasvjetljuje daleku prošlost u koju ljudsko istraživanje uzalud nastoji prodrijeti… Kad sa strahopoštovanjem promatramo istine iznesene u njegovoj Riječi, um učenika dolazi u zajednicu s beskonačnim umom.“ – Patrijarsi i proroci, str. 596.

b. Koje su neke od osobina svetih spisa? 2 Timoteju 3:16; Psalam 12:6,7.

„Bog nije ostavio da se Njegova Riječ čuva u pamćenju ljudi i prenosi naraštajima putem usmene predaje i tradicije. Da je to učinio, ljudi bi toj Riječi postupno ponešto dodavali. Od nas bi se tražilo da prihvatimo i ono što nije nadahnuto. Budimo zahvalni Bogu za Njegovu pisanu Riječ.“ – Podignimo pogled, str. 52.

„Biblija je najpoučljivija povijest koju čovjek posjeduje. Ona je došla svježa s izvora vječne istine, a božanska je ruka tijekom vjekova sačuvala njenu čistoću.“ – Patrijarsi i proroci, str. 596

Ponedjeljak 5. kolovoza
2. RAZUMIJEVANJE BIBLIJE

a. S čime je Biblija uspoređena? Psalam 119:105.

„No Bog će imati na zemlji svoj narod koji će paziti na Bibliju, i samo na Bibliju kao mjerilo svih učenja i temelj svake reforme. Ni mišljenja učenih ljudi, ni tvrdnje znanosti, ni vjerske dogme ili odluke crkvenih sabora – tako mnogobrojne i međusobno suprotne kao i crkve koje ih zastupaju – nijedno od ovoga ni sve zajedno ne može se smatrati dokazom za ili protiv bilo koje točke vjerovanja. Prije nego što prihvatimo bilo koje učenje ili propis, trebamo zahtijevati da bude podržano jasnim “Tako kaže Gospod”.“ – Velika borba, str. 595.

b. Kako je Riječ objašnjena? Izaija 28:10; Luka 24:27; Matej 4:4.

„Ako netko cijeni učenje Biblije, ne može pročitati ni jedan jedini redak u njoj da iz njega ne izvuče neku korisnu misao. Ali, najvrjednije pouke iz Biblije ne mogu se dobiti povremenim ili nepovezanim proučavanjem. Njen veliki sustav istina nije tako prikazan da bi ga mogao shvatiti užurban ili nepažljiv čitatelj. Mnoga njena blaga leže duboko ispod površine, i mogu se naći samo marljivim istraživanjem i dugotrajnim trudom. Istine, koje sačinjavaju veliku cjelinu, moraju se istraživati i sakupljati „ovdje malo, ondje malo"(Izaija 28:10). “ – Odgoj, str. 123.

„Nastojao se (William Miller) osloboditi svih svojih ranijih mišljenja i uspoređivao je, ostavljajući po strani sve komentare, jedan biblijski stih s drugim, služeći se pritom jedino navedenim paralelnim mjestima i biblijskim rječnikom. Nastavio je svoje proučavanje sustavno, počevši s Prvom knjigom Mojsijevom - Postanak, čitajući stih po stih. Nije htio ići dalje dok mu smisao raznih stihova nije bio tako jasan da ga više ništa nije zbunjivalo. Kad bi našao kakav nejasan stih, imao ga je običaj uspoređivati s ostalim stihovima koji su bili u bilo kakvoj vezi s tim predmetom. Ispitivao je povijesno-gramatičko značenje svake riječi u sklopu cijeloga biblijskog teksta; kada je vidio da se njegovo mišljenje slaže sa sličnim tekstovima, nestajalo bi svake teškoće. Postupao je tako kada je nailazio na teško razumljiva mjesta i uvijek bi na nekom drugome mjestu u Svetom pismu nalazio razjašnjenje.“ – Velika borba, str. 320.

Utorak 6. kolovoza
3. PRETRAŽIVANJE PISMA

a. Što mi trebamo neprestano raditi s Biblijom? Ivan 5:39.

„Pretražujući Pisma ne smijete pokušavati biblijske izreke tumačiti tako da se slažu s vašim unaprijed stvorenim idejama, već im pristupiti kao učenici koji žele razumjeti osnovna načela Kristove vjere.“ – Rad u subotnjoj školi, str. 25.

b. Kako se, kao radnici za Boga, trebamo pripremati za dublje razumijevanje Njegove Riječi? 1 Petrova 3:15.

„Korist koju um ima od proučavanja Biblije nije samo u istraživanju istina i u njihovom međusobnom povezivanju. Koristan je već sam trud da se shvate iznesene teme. Um koji se bavi samo svakoLjetopisanim predmetima otupi i oslabi. Ako se nikad ne trudi shvatiti velike i dalekosežne istine, nakon nekog vremena izgubit će sposobnost da se razvija. Kao zaštita od ovakvog propadanja, i kao poticaj na razvijanje, ništa nije ravnopravno proučavanju Božje riječi. Kao sredstvo za vježbanje uma, Biblija je uspješnija od bilo koje druge knjige, ili od svih drugih knjiga zajedno.“ – Odgoj, str. 124.

„Savjesnost i marljivost ovih hebrejskih učenika (Daniela i njegovih prijatelja) u Božjoj školi bila je bogato nagrađena. Dok su ulagali vrijedne napore da steknu znanje, Gospod im je darovao nebesku mudrost. Znanje koje su stekli bilo im je od velike koristi kada su kasnije bili dovedeni u tjesnac. Gospod Bog nebeski nikada neće nadomještati nedostatke koji nastaju zbog mentalne ili duhovne nemarnosti. Kad ljudska oruđa napregnu svoje sposobnosti da steknu znanje, da postanu ljudi dubokih misli; kad, kao najuzvišeniji svjedoci za Boga i Njegovu istinu, postignu pobjedu na području istraživanja životno važnih doktrina o spasenju duše, tako da se slava može odati Bogu nebeskome kao najvišemu, tada će čak i sudci i carevi biti navedeni da priznaju, u sudovima, u parlamentima i savjetima, da je Bog koji je načinio nebesa i zemlju zaista jedini istinski i živi Bog, začetnik kršćanstva, začetnik svake istine, koji je ustanovio subotu kada su polagani temelji svijeta, kada su pjevale zajedno sve zvijezde jutarnje i svi sinovi Božji zajedno klicali.“ – Fundamentals of Christian Education, 374, 375.

Srijeda 7. kolovoza
4. SVJETLOST KOJA NAPREDUJE

a. Kako Bog nastavlja otkrivati novu svjetlost svom narodu? Izreke 4:18.

„Neka nitko ne dođe do zaključka da više nema svjetlosti koja bi se mogla otkriti… Mnogi dragulji još leže razasuti i moraju se prikupiti da bi se našli u posjedu Božjeg naroda ostatka.“ – Rad u subotnjoj školi, str. 34.

b. Što trebamo raditi sa svjetlošću koju imamo? 1 Solunjanima 5:21.

„Mi se nemamo čega plašiti u budućnosti, osim ako zaboravimo put kojim nas je Gospod vodio i Njegove pouke u prošlosti.“ – Life Sketches, 196.

„Ima mnogo onih koji tako malo poznaju Bibliju da su postali nesigurni u vjeri. Takvi pomiču stare međaše, pa ih laži i vjetrovi zabluda bacaju tamo-amo.“ – Evangelizam, 269.

„Nijedna smjernica istine koja adventiste sedmog dana čini to što oni jesu, ne smije se oslabiti. Mi imamo stare međaše istine, iskustva i dužnosti, i treba odlučno i nepokolebljivo ustati u obranu naših načela pred očima cijelog svijeta.“ – 6. Svjedočanstvo, 18.19.

„Kada Božja sila posvjedoči da je nešto istina, to treba zauvijek ostati kao istina. Ne smijemo se poigravati s naknadnim pretpostavkama koje su u suprotnosti sa svjetlošću koju je Bog dao... Javljat će se jedan, pa za njime i drugi, s novom svjetlošću koja će biti u suprotnosti sa svjetlošću koju je Bog dao uz očitovanje Njegovog Svetog Duha.“ – Counsels to Writers and Editors, 31. 32.

c. Kakva nam je priprema potrebna za djelo evanđelja? Hebrejima 5:11-14.

„Usrdnim molitvama i dubokim i ozbiljnim istraživanjem, mi moramo postati utvrđeni, ukorijeni i utemeljeni u vjeri, i znati, svako za sebe, da imamo istinu. Ako smo tako utvrđeni, nećemo odstupiti od vjere u trenucima kušanja i probe, kao što su neki učinili.“ – The Review and Herald, 4. rujna 1888.

Četvrtak 8. kolovoza
5. ZAJEDNIČKO PROUČAVANJE

a. Kakvo odgojno okruženje želimo potaknuti u subotnjoj školi? 2 Timoteju 2:15.

„Naše subotnje škole su zaista prava biblijska društva i u svetom poslu širenja istina Božje Riječi mogu postići daleko više nego što su do sada postigle.“ – Rad u subotnjoj školi, str. 9.

„Ukoliko ste pozvani da budete učitelj u bilo kojoj grani Božjega djela, pozvani ste istovremeno biti i učenik u Kristovoj školi. Ukoliko na sebe preuzmete svetu odgovornost da učite druge, preuzimate i dužnost da ronite do dna svakog predmeta koji želite predavati. Ako iznosite temu iz Božje Riječi svojim učenicima u subotnjoj školi, morate razlog svoje vjere učiniti tako jasnima da vaši učenici budu osvjedočeni u istinu. Trebate marljivo istraživati, uspoređujući dokaze iz Božje Riječi o porukama koje je poslao svojoj crkvi, kako bi saznali što je istina i bili u stanju usmjeriti prema putu pravednosti one koji gledaju na vas.“– Rad u subotnjoj školi, str. 31.

„Oni koji su se prihvatili posla poučavanja ili koji su bili pozvani da zauzmu bilo koji odgovoran položaj, ne smiju biti zadovoljni preuzimanjem proizvoda istraživanja drugih umova, već sami trebaju istraživati istinu. Ukoliko ne budu razvili naviku da sami istražuju teme povezane s istinom, postat će površni u svom životu i dostignućima… Trebate ispitivati istine koje ste bili navedeni da prihvatite sve dok ne ustanovite da su bez mane.“ – Rad u subotnjoj školi, str. 33.

Petak 9. kolovoza
PITANJA ZA OSOBNO RAZMIŠLJANJE:

1. Zašto je bilo toliko važno da Božja Riječ bude zapisana?

2. Na koji način trebamo proučavati da bismo spoznali biblijske istine?

3. Koje mentalne i duhovne prednosti možemo zadobiti dubokim proučavanjem Biblije?

4. Kako Bog nastavlja poučavati svoj narod?

5. Kako možemo poboljšati odgojno okruženje u svojoj crkvi?

  • Hits: 1421