9.Crkva i njena mladež

9. lekcijaSubota, 31. kolovoza 2019.
Crkva i njena mladež

„Dobro je čovjeku da nosi jaram za svoje mladosti.“ - Tužaljke 3:27

„Bog poziva mladiće i djevojke da stupe u Njegovu službu. Mladi su prijemčivi, svježi, vatreni, puni nade. Kada jednom okuse duh požrtvovnosti, neće biti zadovoljni sve dok ne budu stalno učili od velikog Učitelja“ – Naše visoko zvanje, str. 306.

Predlažemo da pročitate: Poruka mladim kršćanima, str. 118-120.
Nedjelja 25. kolovoza
1. NAŠA PRVA DUŽNOST

a. Koga je Isus pohvalio kao primjere ponizne vjere? Matej 18:1-6.

b. Što je Isus zatražio od jednog od svojih najrevnijih učenika? Ivan 21:15-17.

„Prvi posao koji je Krist povjerio Petru, vraćajući ga u tu službu, bio je da pase jaganjce. To je bio posao za koji je Petar imao malo iskustva. On će zahtijevati veliko staranje i nježnost, mnogo strpljivosti i ustrajnosti. Bio je pozvan služiti onima koji su bili mladi u vjeri, poučavati neuke, otvarati im Sveta pisma odgajati ih da budu korisni u Kristovoj službi.“ – Želja vjekova, str. 812.

„Premda se Petar odrekao svojega Gospodina, ljubav s kojom se Isus odnosio prema Njemu nikada se nije pokolebala. Upravo takvu ljubav treba i potpastir osjećati prema ovcama i jaganjcima koji su povjereni njegovoj skrbi. Sjećajući se svoje slabosti i pada, Petar je trebao sa svojim stadom postupati isto tako nježno kao što je Krist postupao s njim.“ – Želja vjekova, str. 815.

c. S kakvim snažnim pitanjem će se roditelji, učitelji i crkvene vođe sadašnjeg vremena suočiti? Jeremija 13:20.

Ponedjeljak 26. kolovoza
2. NAJUZVIŠENIJE DJELO

a. Koje je najveće misionarsko djelo koje može biti učinjeno? Marko 10:13,14,16.

„Djelo istine pretrpjelo je mnoge gubitke zbog nedovoljnog obraćanja pažnje na duhovne potrebe mladih. Propovjednici trebaju uspostaviti radosno poznanstvo s mladima u svojim crkvama…

Zašto se rad za mlade u okviru granica naše zemlje ne bi smatrao misionarskim radom najviše vrste? On zahtijeva najosjetljiviju taktičnost, najpažljiviju obzirnost, najiskrenije molitve za nebesku mudrost. Mladi su cilj Sotoninih posebnih napada; ali ljubaznošću, uslužnošću i suosjećanjem koji potječu iz srca ispunjenog ljubavlju prema Isusu, zadobit ćemo njihovo povjerenje i izbaviti ih iz mnogih neprijateljevih zamki.“ – Sluge evanđelja, str. 207.

„Članovi Zajednice su dužni na prvom mjestu pokloniti pažnju i interes našoj djeci i mladima; jer je njima potrebno ljubazno, nježno i strpljivo poučavanje: 'zapovijed po zapovijed, pravilo po pravilo'. O, gdje su očevi i majke u Izraelu? Trebalo bi biti mnogo više onih koji bi, kao pomoćnici milosti i blagodati Kristove, iskazivali ne samo povremeno i površno već posebno i stalno zanimanje za mlade. Neophodni su ljudi čija su srca ganuta žalosnim stanjem u kojem se nalaze naši mladi, ljudi koji shvaćaju da Sotona svim mogućim lukavstvima nastoji namamiti ih i uvući u svoju mrežu.“ – Savjeti za roditelje, učitelje i studente, 31, 32.

„Za nas ništa nije veće ni značajnije od odgajanja i obrazovanja naše djece i omladine. Zajednica se treba probuditi i najozbiljnije zainteresirati za ovo, jer se Sotona i njegove vojske odlučnije nego ikad zalažu kako bi mlade svrstali pod svoju crnu zastavu, zastavu koja vodi u propast i smrt.“ – Savjeti za roditelje, učitelje i studente, 135.

b. Na koji način je Isus pokazao vrijednost djece? Matej 18:2-4.

„Pozvavši dijete k sebi, Isus ga je doveo među njih, uzeo nježno u svoje naručje i rekao: “... Ako ponovo ne postanete kao mala djeca, sigurno nećete ući u kraljevstvo nebesko.” Jednostavnost, zaboravljanje na sebe i dječja ljubav ispunjena povjerenjem osobine su koje Nebo cijeni. To su osobine prave veličine.“ – Želja vjekova, str. 437.

Utorak 27. kolovoza
3. KAKO HRANITI JAGANJCE

a. Čemu treba učiti djecu? Psalam 34:11. Kako to treba činiti?

„Obučavanje najmlađih treba povjeriti učiteljima posebnih talenata. Hraniti ovce s visoko postavljenih jasala mogu i znaju mnogi, ali spustiti jasle nisko da bi hranu s njih mogli dohvatiti jaganjci mnogo je teže.“ – 6. Svjedočanstvo, 191, 192.

„Dopustite mi da u vezi s ovim naglasim da oni koji nikada nisu imali svoju djecu obično nisu najpogodniji da mudro upravljaju različitim shvaćanjima djece i mladih. Oni su skloni držati se jednog ustaljenog zakona, i od toga ne dopuštaju nikakav izuzetak. Učitelji moraju imati na umu činjenicu da su i sami nekada bili djeca. Svoje pouke oni trebaju prilagoditi shvaćanju djece i pridobivanju njihove stvarne simpatije.“ – 5. Svjedočanstvo, str. 615.

b. Koje duhovno iskustvo učitelji trebaju imati, i kako tada trebaju odgajati djecu? Ponovljeni zakon 11:18-21.

„Obraćajući se apostolu, Isus govori svim svojim slugama: ’Pasite jaganjce moje!’ Kada je Isus pozvao svoje učenike da ne prezru mališane, obratio se svim svojim učenicima u svim vjekovima. Njegova ljubav i njegovo staranje prema djeci predstavljaju dragocjeni primjer Njegovim sljedbenicima. Ako bi učitelji u subotnjoj školi osjetili ljubav koju bi trebali osjećati prema jaganjcima u stadu, mnogo više njih bi bilo pokrenuto da uđu u Kristov tor. U svakoj odgovarajućoj prilici, ponavljajte djeci priču o Isusovoj ljubavi. U svakoj propovijedi neka se mali dio posveti njihovom dobru. Kristov sluga može steći trajne prijatelje u ovim mališanima, a njegove riječi mogu im biti kao zlatne jabuke u srebrnim sudovima.“ – Savjeti za subotnju školu, str. 76.

„Podizanje i poučavanje djece je najplemenitiji misionarski rad kojim se ljudi ili žene mogu baviti. Pravilnim korištenjem očiglednih primjera iz prirode, pouke se mogu učiniti tako jasnim, da se misli učenika s prirode uzdižu k Bogu kao Tvorcu prirode. Učitelji u našim školama moraju biti iskusni i taktični da bi svoj posao obavljali s uspjehom, sijući na taj način sjeme istine.“ – 6. Svjedočanstvo, 191.

c. Kakvi će biti rezultati vjernosti u odgajanju? Izreke 22:6; Joel 1:3.

Srijeda 28. kolovoza
4. KRŠĆANSKI ODGOJ JE PRIORITET

a. Što je bilo Isusovo djelo? Na koji način je to i djelo Zajednice? Izaija 40:11.

„Mladima je potrebna više nego usputna pozornost, više nego samo povremeno upućena riječ ohrabrenja. S njima treba raditi neumorno, s molitvom i brižljivo. Samo onaj čije je srce ispunjeno ljubavlju i suosjećanjem moći će doprijeti do mladih koji su naizgled nemarni i ravnodušni. Ne može se svima pomoći na isti način. Bog sa svakim postupa prema njegovom temperamentu i karakteru, i mi moramo surađivati s Njim. Često su oni pokraj kojih ravnodušno prolazimo, zato što ih prosuđujemo po vanjskom izgledu, najbolji materijal za radnike, pa će se isplatiti sav trud koji je u njih uložen. Moramo ozbiljnije proučavati problem kako postupati s mladima, upućivati više iskrenih molitava za mudrost potrebnu za bavljenje umovima.“ – Sluge evanđelja, str. 208.

b. Čime se trebamo rukovoditi u našim školama za odgoj mladih? Izreke 9:10.

„Krajnje je vrijeme da oni koji svetkuju subotu odvoje svoju djecu od stalnog školskog druženja s djecom ovog svijeta, povjeravajući ih brizi zaista najboljih učitelja koji Bibliju uzimaju za temelj u svakoj nastavi.“ – 6. Svjedočanstvo, 103.

„Za učitelja treba uzeti istinskog kršćanina koji će, kao posvećeni misionar, odgajati djecu navodeći ih da postanu misionari.“ – Savjeti za roditelje, učitelje i studente, 143.

„Mnogi naši članovi koji se, radi školovanja svoje djece, preseljavaju u mjesto gdje su osnovane naše velike škole, bolje bi poslužili Gospodu da su ostali tamo gdje su bili. Oni se trebaju zalagati za otvaranje osnovne škole naše Zajednice u svojem mjestu ili okolini, gdje bi djeca s tog područja praktično dobivala sveobuhvatni kršćanski odgoj. Za njihovu djecu, za njih same i za djelo Božje bilo bi daleko bolje da ostanu u manjim skupštinama, kojima je njihova pomoć potrebna, nego da se preseljavaju u veće skupštine gdje se – zato što nisu neophodni – izlažu stalnom iskušenju da padnu u duhovnu neaktivnost.“ – 6. Svjedočanstvo, 185.

„Gospod želi da škole u Zajednici budu pomoć roditeljima u odgajanju i pripremanju djece za to teško vrijeme koje je pred nama. Zato neka Zajednica rad ovih škola shvati veoma ozbiljno, i neka ih učini onim što Gospod želi da one budu.“ – Savjeti za roditelje, učitelje i studente, 136.

Četvrtak 29. kolovoza
5. MLADI U SLUŽBI

a. Kakav cilj naše škole moraju imati za svaku mladu dušu? Izaija 54:13; 3. Ivanova 3,4.

„Osnovne škole naše Zajednice, Bogom su određene upravo za to da pripremaju djecu za ovaj veliki zadatak. U njima učenike treba upućivati u naročite istine za ovo vrijeme i praktično ih pripremati za misionare... Svoju poruku o zdravlju i spasenju, namijenjenu svim narodima, Bog će i preko njih objavljivati. Zato neka Zajednica rado prihvati teret briga i odgovornosti za te jaganjce Kristovog stada. Djecu treba odgajati i obučavati za službu Bogu, jer su nam darovana kao 'nasljedstvo od Gospoda' (Psalam 127:3).“ – 6. Svjedočanstvo, 189, 190.

b. Zašto mlade treba rano uključiti u službu? Propovjednik 12:1; Tužaljke 3:27.

„Imajući visoku naobrazbu, takvi radnici (mladi ljudi i žene) su nam vrlo potrebni, jer ih to osposobljava da i u radu za Gospoda budu najuspješniji. Mi smo učinili nešto u tom pogledu, ali smo još uvijek daleko od onoga što Gospod želi da postignemo. Kao Zajednica i kao pojedinci, ako želimo da se nađemo čisti na dan suda, moramo ulagati više napora bez predrasuda kako bi našim mladima omogućili obrazovanje koje će ih osposobiti za razne grane velikog djela koje nam je povjereno...

„Neki bi se zadovoljili da se temeljno obrazovanje omogući samo nekolicini naših mladih i to onih koji najviše obećavaju; međutim, obrazovanje je potrebno svima da bi ih učinilo korisnima u životu i osposobljenima za odgovorne položaje i u privatnom i u javnom životu.“ – 6. Svjedočanstvo, 193.

Petak 30. kolovoza
PITANJA ZA OSOBNO RAZMIŠLJANJE:

1. Što znači hraniti jaganjce u stadu?

2. Zašto je najvažnije misionarsko djelo često zanemareno?

3. Kako možemo postati bolji u brizi za našu djecu i mlade?

4. Koju uloge škole naše Zajednice imaju u odgojnom djelu crkve?

5. U kojim prilikama ja mogu pomoći u odgajanju mladih u svojoj lokalnoj crkvi?

  • Hits: 1356